17 maart 2024, HANDEN IN ONSCHULD

Ds. Nico Schroevers Welkom op deze vijfde zondag in de 40 dagentijd. Vanouds de donkerste van de zes zondagen op weg naar Pasen. De vierde zondag gaat het erom dat je over de helft bent. Het einddoel lijkt dichtbij. Als de euforie voorbij is lijkt het toch weer ver. Dagen kunnen zolang duren . . Op de vijfde zondag komen wij Pilatus tegen. Volgens annalen was hij wreed, maar niet in de bijbel. Dele van de oude kerk vierden hem zelfs omdat hij na de dood van Jezus christen is geworden. Maar met het wassen van zijn handen in onschuld was hij toch ook wel heel anders dan Jezus die de schuld juist op zich nam. Muziek is er vanmorgen van interkerkelijk koor Ars Musica onder leiding van Marcel Settels, die ook de samenzang begeleidt. Zie de fotoreportage, klik ter vergroting!!!